A
la classe de COED vam estar treballant la diferència entre llengua i llenguatge.
Llengua: Amb la llengua organitzem el
nostre entorn, el món en que vivim i sotmetre les nostres percepcions a
diversos graus d'abstracció.
La
llengua fa referència a l’ idioma.
Són
autèntics monuments de la naturalesa, a més, és un sistema de signes orals (
reflectit sovint en un codi escrit) propi d'una comunitat.
Per
últim dir que és un sistema organitzat en diversos nivells, als quals
corresponen unitats diferents:
.
Pragmàtic------ discurs o text
.
Semàntic------- oració o paraula
.
Sintàctic-------- sintagma
.
Morfològic------ morfema
.
Fonètic----------fonema o so
Llenguatge: El llenguatge és un mitjà de
comunicació amb el qual reduïm i ordenem les percepcions de l'entorn. És un
element bàsic en la constitució del pensament i és indispensable per la
memòria. Per acabar dir que també ens permet el diàleg amb nosaltres mateixos. És
molt més que un mitjà de comunicació.
Els
elements per a una definició del llenguatge:
-
El llenguatge i l'organització de l'entorn: gràcies al llenguatge podem organitzar
l'entorn, identificar què és cada cosa i anar omplint calaixos que són els
mateixos per tothom i gràcies als quals ens podem entendre.
-
El llenguatge i el pensament: quan pensem parlem i quan parlem pensem, és a dir, pensem en
paraules, l’auto expressió, gairebé sempre que parlem per nosaltres mateixos.
-
El llenguatge i la memòria: La memòria és gràcies al llenguatge i gràcies a aquest
podem fer la nostra pròpia història, relacionant els fets.
-
El llenguatge i l'auto expressió: Es tracta del diàleg intern, amb tu mateix, serveix per a
fer-nos créixer com a persones.
A
continuació vam parlar del llenguatge com a facultat humana:
-És
un do universal dels humans.
-És una facultat
que fa possible l'aprenentatge lingüístic. Nosaltres tenim un mecanisme que només
néixer s'activa, un mecanisme d’aprenentatge de la llengua (LAD) que dedueix el
funcionament i l'estructura de la llengua. En aquest punt vam parlar de Noam Chomsky, vam fer un dels seus experiments que consistia en agafar una frase i canviar
d'ordre les paraules per aconseguir-ne d'altres amb el mateix significat.
-Marca
els límits dels tipus de llengües que es poden adquirir. Gràcies al llenguatge
aprenem llegues
-Es concreta en una "llengua".
En
relació amb aquest tema, també hem tingut l’oportunitat de parlar de Vigokski,
el qual és un psicòleg cognitiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario