A l'assignatura de GTIC, en Jordi ens ha parlat sobre el
Power Point.
Power
Point és un popular programa
de presentacions desenvolupat per a sistemes
operatius Microsoft Windows i Mac OS. Àmpliament utilitzat en diferents camps com en
l'ensenyament, negocis, etc. Segons les xifres de Microsoft Corporation, prop de 30 milions de presentacions són
realitzades amb PowerPoint cada dia.
És
un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text
esquematitzat, fàcil d'entendre, animacions de text i imatges, imatges
predissenyades o importades des d'imatges de l'ordinador.
Se li poden aplicar diferents
dissenys de font, plantilla i animació.
Aquest tipus de presentacions sol
ser molt cridaner i molt més pràctic que els de Microsoft Word.
Alguns avantatges e inconvenients:
-avantatges:
•
L'alumne sempre té en pantalla una guia del que s'està dient, dels termes Clauso
de l'esquema...
•
Hi pot haver un abús dels elements multimedials. El cas més clar seria la
repetició
indiscriminada de determinats tipus de sons.
•
Podem inserir tota mena d'elements multimedials com ara: imatge, so, vídeo, animacions...
•
Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria.
• Permet d'incorporar
imatges il·lustratives.
•
L'alumne té més facilitat per prendre apunts.
•
Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el
significat
dels continguts.
- inconvenients:
•
Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb
claredat.
•
L'orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
•
Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense
atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
• Permet d'incorporar
imatges il·lustratives.
•
Si no hi ha un bon sistema de projecció, l'aula sempre estarà a les fosques amb
el cansament que això provoca als alumnes.
•
Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els
alumnes ho assimilen més ràpid.
•
Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d'animació i transició
en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc
que, en el millor dels casos, l'auditori miri els efectes i no escolti el
discurs.
•
S'estableix a classe un doble discurs, el de l'orador que va explicant i el de
l'oient
que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.
Aquí us deixo un enllaç molt interessant ,
aquest és d’en Jordi, el meu professor de GTIC:
No hay comentarios:
Publicar un comentario