Fa
uns dies en Jordi ens va parlar dels ordinadors a través de quatre metàfores:
A
través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com
ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador.
Les 4
metàfores són les següents:
-La
metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
Fa referència al programari que reprodueix el
model tradicional d'ensenyament-aprenentatge.
L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge
realitzat per l'estudiant, és a dir, l'ordinador actua com a docent, aquest
ensenya i avalua.
Alguns
del programes que permeten treballar l’ordinador com a tutor són els següents:
-La
metàfora de la contrucció: l'ordinador com a alumne:
Aquesta
és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne.
Ell és qui controla la màquina i no a
l'inrevés.
Alguns
dels programes que ens permeten treballar l'ordinador com a alumne són:
-La
metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Són
sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no
afegir-ne de nous.En aquest cas no ens ensenya, ni tampoc l'ensenyem nosaltres
a ell com en els casos anteriors, sinó que nosaltres aprenem deduint i
experimentant.
Permeten un aprenentatge per descoberta.
Alguns
dels programes que ens permeten treballar l'ordinador coma eina són:
-La
metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:
L'ús
de l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària.
Els
infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin
gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario