viernes, 20 de diciembre de 2013

Les 4 metàfores

Fa uns dies en Jordi ens va parlar dels ordinadors a través de quatre metàfores:
A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador.

Les 4 metàfores són les següents:

-La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:

 Fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge.
 L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant, és a dir, l'ordinador actua com a docent, aquest ensenya i avalua.


Alguns del programes que permeten treballar l’ordinador com a tutor són els següents:



-La metàfora de la contrucció: l'ordinador com a alumne:

Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne.
 Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés.

Alguns dels programes que ens permeten treballar l'ordinador com a alumne són:





-La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador

Són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous.En aquest cas no ens ensenya, ni tampoc l'ensenyem nosaltres a ell com en els casos anteriors, sinó que nosaltres aprenem deduint i experimentant.
 Permeten un aprenentatge per descoberta.

Alguns dels programes que ens permeten treballar l'ordinador coma eina són:




-La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:

L'ús de l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària.
Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario